Notícies

juny 11, 2013
JORNADA ‘DE LA INVESTIGACIÓ A L’ACCIÓ PARTICIPATIVA’ SOBRE JOVENTUT, PARTICIPACIÓ I POLÍTICA
3 de juliol, a Barcelona

Els resultats de l’EPP11, recollits en la publicació Democràcia, participació i joventut, permeten comparar els hàbits de participació de les persones joves amb els de les persones adultes i rebatre alguns dels prejudicis sobre la participació juvenil.

A través de casos pràctics, la jornada farà un pas des de la teoria a la pràctica, per posar de manifest la idea de que la participació és un repte complex que requereix l’actuació des de diferents àmbits: la representació política, el món educatiu i el social. En el primer taller, el testimoni de diferents joves regidors i regidores permetrà conèixer de primera mà la seva trajectòria, així com els elements que han potenciat la seva socialització en la participació. En el segon taller, s’obrirà el torn per mostrar experiències participatives en el món educatiu, concretament, a instituts que tenen diferents trajectòries en la introducció de la metodologia participativa tant a l’aula, com al centre i a l’entorn. Finalment, s’ha convidat a joves vinculats als moviments socials a exposar les seves motivacions per participar a noves formes d’organització social, així com el potencial del treball en xarxa dels moviments socials, l’ús de les eines 2.0 i l’oportunitat que plantegen aquestes noves formes no convencionals de participació per la democràcia i la societat.

La jornada està adreçada a càrrecs electes locals i personal de les administracions públiques catalanes, especialment de l’àmbit de joventut, participació i educació; i als representants de les federacions i les associacions municipalistes. També a personal investigador i membres d’organitzacions i col·lectius socials.

La inscripció és gratuïta i es podrà fer fins el 21 de juny. La jornada tindrà lloc el dimecres 3 de juliol, de 9 a 14.15h, a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (carrer de Girona, núm. 20. Barcelona).

 

ENLLAÇ D’INTERÈS

MÉS INFORMACIÓ

Share This