FORMACIÓ CONTINUADA

FITXA DEL CURS

99. PROCÉS D'ESTABILITZACIÓ COS DE GESTIÓ GENERALITAT DE CATALUNYA - Inscripcions Obertes

Presentació

Previsió convocatòria: Procés d'estabilització de 110 places al Novembre del 2022.
 
El curs es fa en format Streaming. Els Divendres en horari de 15:45 a 18:45h.
 
Col·legiat/da COLPIS o PERIODISTES: 95€ mensuals
Col·legiat/da en un altre col·legi professional: 120€ mensuals
No Col·legiats: 130€ mensuals
 
Material inclòs en el preu.
 
Matrícula de inicial de 100€.
 
Pagament domiciliat
 
 
 

OBJECTIUS

Classes a través de la plataforma ZOOM:
 
A través d'aquest sistema, els alumnes poden preparar la seva oposició des de casa, amb les explicacions i l'acompanyament dels professors en temps real.

Les classes inclouen:

Temporalització ajustada a la data d'examen.
Explicació del contingut del programa de temes facilitant la comprensió.
Preparació de les proves de l'oposició: test del temari, supòsits pràctics, exercicis de desenvolupament.
A més, s'incideix en la resolució de dubtes sobre continguts i exàmens i en l'orientació sobre Els alumnes compten amb una espai virtual dins del Campus Colpis en la qual tenen a la seva disposició diferents recursos formatius (casos pràctics, test, programa, lleis, esquemes...) i els materials actualitzats.

PROGRAMA

Part específica, opció general.

  1. L'Agenda 2030: transformar Catalunya, millorar el món. Anàlisi dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) en el context català: diagnosi i reptes.
  2. Avaluació de polítiques públiques. Tipologia d'avaluacions. Avaluació ex ante, intermèdia i ex post. Metodologia qualitativa en l'avaluació de les polítiques públiques.
  3. Avaluació econòmica de polítiques públiques. L'informe d'impacte econòmic i social.
  4. Cartes de serveis a l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Metodologia d'elaboració de cartes de serveis. Construcció i anàlisi d'indicadors. Tipologia de mesures. Validació d'indicadors. Publicació de resultats.
  5. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d'ofici. La revocació dels actes administratius. Els recursos administratius: objecte i classes.
  6. El control jurisdiccional de l'Administració pública: contenciós, laboral, civil i penal. La jurisdicció contenciosa administrativa: concepte i naturalesa. El recurs contenciós administratiu. Les parts. Actes impugnables.
  7. Les eines de tramitació electrònica a Catalunya. La interoperabilitat. Les comunicacions i les notificacions electròniques. La seu electrònica i el tauler electrònic. L'extranet de les administracions públiques catalanes.
  8. Gestió general dels documents administratius. Gestió dels documents electrònics. L'organització dels documents administratius electrònics. Les còpies electròniques. La conservació i l'eliminació dels documents. Avaluació i tria. Transferència de documents. L'arxiu electrònic únic. Arxius del Sistema de Gestió Documental.
  9. Els òrgans competents en matèria de contractació: òrgans de contractació, d'assistència i consultius. Gestió de la publicitat contractual per mitjans electrònics, informàtics i telemàtics.
  10. La contractació electrònica. Tipus de contractes: contracte d'obres, contracte de subministrament, contracte de serveis, concessió d'obres públiques, concessió de serveis, contractes mixtos i contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats.
  11. Aspectes bàsics de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes. Procediments de licitació. Selecció del contractista i adjudicació dels contractes. Els efectes, el compliment i l'extinció dels contractes administratius. El règim especial de revisió dels actes en matèria de contractació i mitjans alternatius.
  12. La preparació dels contractes. L'expedient de contractació, els plecs de clàusules administratives i els plecs de prescripcions tècniques.
  13. Les modificacions contractuals. Les garanties exigibles en la contractació del sector públic. Els efectes de les modificacions dels contractes.
  14. Convenis. Definició i tipus de convenis. Requisits de validesa i eficàcia. Contingut. Tràmit. Extinció. Efectes de la resolució dels convenis. El Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat.
  15. L'activitat subvencional de les administracions públiques. Procediments de concessió. Reintegrament i control. Infraccions i sancions. Subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea. Procediment d'ajuts.
  16. El patrimoni públic: el domini públic i sistemes d'ús. Els béns patrimonials. L'expropiació forçosa. El procediment expropiatori. Les expropiacions especials.
  17. Els programes pressupostaris: missió, objectius, serveis i productes, i indicadors de seguiment. Els contractes programa com a fórmula de finançament vinculada a resultats. L'aplicació a la Generalitat de Catalunya dels pressupostos orientats a resultats. La gestió pressupostària: els compromisos de despesa a càrrec d'exercicis futurs.
  18. El control, la supervisió i la fiscalització de les finances de la Generalitat de Catalunya. La Intervenció General. El departament competent en matèria de finances. La Sindicatura de Comptes de Catalunya. El Tribunal de Comptes. L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIREF).
  19. Òrgans competents en matèria de personal. Atribució de competències als departaments en matèria de funció pública. Estructura organitzativa. Relació de llocs de treball. Mesures i instruments de racionalització.
  20. Condicions de treball: jornada i horaris. Mesures de conciliació. Permisos i llicències. La incapacitat temporal.
  21. Retribucions del personal funcionari i laboral. Indemnitzacions per raó del servei.
  22. Registre general de personal. Situacions administratives del personal funcionari i laboral. Reingrés al servei actiu. Responsabilitat per la gestió dels serveis i responsabilitat disciplinària.
  23. Competències en matèria de seguretat i salut en el treball. Els serveis de prevenció de riscos laborals: els delegats i delegades de prevenció, i el comitè de seguretat i salut laboral. Prevenció en matèria d'assetjament sexual i psicològic en el treball.
  24. El model d'atenció ciutadana. Portals d'accés del ciutadà. La carpeta del ciutadà i ciutadana. Els formularis. La petició genèrica. El model d'atenció empresarial. El portal d'accés de l'empresa. La Finestreta única empresarial.
  25. La interoperabilitat a les administracions públiques. La interoperabilitat de plataformes i serveis. Les relacions entre administracions públiques. Eines de tramitació interadministrativa. El Catàleg de dades i documents electrònics.
  26. Identificació i signatura electròniques. El certificat digital. Tipus de certificats digitals a les administracions catalanes. La representació electrònica de la ciutadania en el procediment administratiu. Eines de representació electrònica a la Generalitat.

Destinataris

Persones que volen aconseguir una plaça de funcionariat a la Generalitat de Catalunya realitzan funcions administratives de gestió en qualsevol dels diferents departaments, entre aquestes s'inclouen tasques directives, de gestió, inspecció, execució, control, estudis, propostes, assessorament i altres similars.

PROFESSORAT

Docents:   Professionals de l’administració i de la docència amb llarga experiència en la preparació d’oposicions a la Generalitat de Catalunya.

DATES D'IMPARTICIÓ

Al ser un curs permanent, es pot realitzar en qualsevol moment. Aquest començarà després de validar el pagament de l'inscripció.

PREU PER COL·LEGIATS/DES I ESTUDIANTS

Consultar Web

PREU PER NO COL·LEGIATS/DES

Consultar Web

CALENDARI DE CLASSES

GRUP A: Divendres a la tarda de 15:45 a 18:45h

LLOC ON S'IMPARTEIX

Plataforma ZOOM 

Curs en Streaming

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Important: Si voleu fer l'inscripció d'aquest curs no complimenteu la fitxa, poseu-vos en contacte amb el departament de formació:

formacio@colpis.cat

Share This