Notícies del Col·legi
“EL QUE FA A LA GENT MÉS LLIURE ÉS EL CONEIXEMENT, NO LA INFORMACIÓ’”

El premi Catalunya de Sociologia Emili Boix i Selva és un reconeixement que atorga cada any l’Associació Catalana de Sociologia. L’any 2023 el premi va ser atorgat a la doctora Cristina Sánchez Miret.
La Dra. Sánchez Miret és col·legiada al Colpis, sociòloga, doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i professora de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona. És responsable de gènere i diversitat d’aquesta mateixa facultat. També per la mateixa universitat és professora del màster oficial interuniversitari en estudis de dones, gènere i ciutadania i del postgrau en polítiques d’igualtat de gènere a la gestió pública i membre del Grup de Recerca Interdisciplinari en Gènere i Desigualtats Socials.
També vam tenir a l’estudi tenim a la Teresa Sordé i Martí. És l’actual presidenta de l’Associació Catalana de Sociologia, catedràtica en el Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, investigadora del Grup d’Estudis en Migracions i Minories Ètniques i del CER Migracions.
Amb totes dues vam parlar sobre el significat i transcendència d’aquest premi, però també sobre la importància d’exercir la Sociologia en el món actual.
Aquest pòdcast ha estat coordinat per la Comissió Acadèmica del Colpis, sota la responsabiliat de la també sociòloga Lídia Arroyo.
Com sempre, al capdavant del programa el nostre company sociòleg, l’Aran Solé. Aquest videopodcast va ser emès dilluns 6 de maig de 2024, de 17 a 18 h, al 106.9FM de Ràdio Catalana de la Cultura i l’Esport.
Últimes notícies
“ENS HEM DE FORMAR PER SER CAPAÇOS DE BUSCAR I AVALUAR FONTS D’INFORMACIÓ DE MANERA AUTÒNOMA”
En aquest nou episodi del nostre videopodcast ‘La mirada del Colpis’ parlem sobre desinformació i fake news.
MASTERCLASS: ”ELS REPTES DE LES POLÍTIQUES DE GÈNERE DES DE LA PERSPECTIVA LGTBIQ: LA PERSPECTIVA FEMINISTA INTERSEX”. AMB LAURA VILA KREMER
El Colpis celebra la Masterclass: ‘IA i dades algorítimiques des de la perspectiva decolonial feminista’. Amb Paula Cáceres.
CELEBREM LA JORNADA ‘DEMOCRÀCIES FORTES EN SOCIETATS COMPLEXES: UN POSTGRAU PER A LA POLÍTICA DEL SEGLE XXI’, AMB LA UNIVERSITAT DE BARCELONA I LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Celebrem la jornada ‘Democràcies fortes en societats complexes. Un postgrau per a la política del segle XXI’, amb IL3-UB i la Diputació de Barcelona.


